Bingo & Casino Nyheter

LeoVegas inleder samarbete med hitta.se

LeoVegas inleder samarbete med hitta.se

”Kampanjen innebär att LeoVegas aktuella liveodds från och med idag kommer att finnas tillgängliga direkt i kartvyn och sökresultatet på den stora mängd sökningar som görs på hitta.se efter arenor och sportbarer runt om i Sverige”, säger Louise Nylén, marknadsdirektör på LeoVegas.

Kampanjen har utvecklats i samarbete med hitta.se och innebär att LeoVegas liveodds på matcher som spelas på Sveriges arenor eller visas på landets sportbarer bäddas in i kartfunktionen och sökresultaten på hitta.se.

”Om en hitta.se-besökare exempelvis söker på Tele2-arena kommer denne få upp LeoVegas spelbara odds på matchen som spelas där just då. Utöver att våra liveodds kopplas till aktuella matcher så marknadsför vi även LeoVegas genom våra ambassadörer på den ännu större mängd sökningar som inte ger någon träff på hitta.se”, säger Louise Nylén.

Det unika kampanjsamarbetet med hitta.se utgår från LeoVegas datadrivna och innovativa marknadsföringsstrategi, för vilken Louise Nylén nominerats till Sveriges Bästa Marknadschef 2017 av tidningen Resumé. Vinnaren koras den 19 oktober.

”Vi är väldigt glada över att LeoVegas har valt detta kreativa upplägg hos oss. Här drar man nytta av vår stora trafik i kombination med relevanta budskap som har en nära koppling till innehållet”, säger Daniel Fixelius, försäljningsdirektör på hitta.se.

Hitta.se grundades i juni 2004 och är etablerad som en av Sveriges absolut största söksajter med en räckvidd på över 3,1 miljoner individer per vecka.